Dokumentacja dyrektora
Nadzór pedagogiczny
Ewaluacja wewnętrzna
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pracownik, który jest psychologiem i ma wykształcenie wyższe, jest zatrudniony na podstawie mianowania, jest nauczycielem dyplomowanym, pracuje od 25 lat w Poradni musi aktualnie dokumentować kwalifikacje pedagogiczne dodatkowym zaświadczeniem z uczelni?
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, o posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy dyplom ukończenia studiów lub inny dokument wydany przez uczelnię, dyplom ukończenia zakładu kształcenia nauczycieli lub świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego.
Przygotowanie pedagogiczne to nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki szczegółowej, nauczanych w wymiarze nie mniejszym niż 270 godzin w powiązaniu z kierunkiem (specjalnością) kształcenia oraz pozytywnie ocenioną praktyką pedagogiczną - w wymiarze nie mniejszym niż 150 godzin; w przypadku nauczycieli praktycznej nauki zawodu niezbędny wymiar zajęć z zakresu przygotowania pedagogicznego wynosi nie mniej niż 150 godzin.
Na podstawie § 26 Rozporządzenia, określony wyżej wymiar przygotowania pedagogicznego nie dotyczy osób, które uzyskały przygotowanie pedagogiczne przed dniem 31 października 1991 r.
W Rozporządzeniu MEN z 08.05.1989 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji (...) przez przygotowanie pedagogiczne rozumiało się m.in. ukończenie studiów wyższych na kierunku i specjalności kształcącej nauczycieli lub na kierunku psychologia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel będący pracownikiem naszej szkoły będzie realizował (w ramach projektu finansowanego z EFS) zajęcia dla innych nauczycieli naszej szkoły - będzie szkolił tych nauczycieli. Czy za zrealizowane w ten sposób godziny mogą być jego godzinami ponadwymiarowymi? Czy można na realizację tych zajęć zawrzeć z własnym nauczycielem umowę zlecenia (nie są to zajęcia z uczniami)?
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, w którego skład wchodzą przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum. W tym roku powołano w Organie Prowadzącym Referat ds. Oświaty, w którym pracują kadrowa, księgowa oraz referent organizacyjny. Ponadto powołano stanowisko kierownika referatu z następującym zakresem obowiązków. 1. organizowanie i kierowanie praca referatu w tym określenie obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych pracowników. 2. nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp. 3. nadzór merytoryczny nad wykorzystaniem środków pieniężnych wydatkowanych przez jednostki oświatowe. 4. zatwierdzenie do wypłaty wszystkich płatności związanych z funkcjonowaniem referatu i placówek oświatowych. 5. nadzór nad prawidłową obsługą administracyjną, finansową i organizacyjną Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 6. podejmowanie czynności organizacyjnych w sprawie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 7. koordynowanie polityki kadrowej prowadzonej przez dyrektora Zespołu. przygotowanie projektów składu komisji konkursowych do wyłonienia kandydatów na stanowisko dyrektora Zespołu. 8. opiniowanie i przedkładanie do zatwierdzenia wójtowi projektów organizacji roku szkolnego. 9. przygotowanie w porozumieniu z dyrektorem Zespołu projektów planów finansowych. 10. ustalenie terminów inwentaryzacji majątku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 11. określenie potrzeb i planowanie inwestycji, modernizacji i remontów obiektu Zespołu. 12. kontrola nad prawidłowym przygotowaniem Zespołu do realizacji działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. 13. organizowanie sprawnego i bezpiecznego dowozu dzieci do szkoły na terenie gminy. 14. organizowanie wypoczynku dzieci w okresie ferii i wakacji. 15. współdziałanie z organami nadzoru pedagogicznego, instytucjami kulturalno-oświatowymi, związkami zawodowymi oraz innymi organizacjami w zakresie realizacji zadań oświatowych. 16. przygotowanie projektów uchwał Rady Gminy dotyczących działalności referatu i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 17. wykonanie innych zadań oświatowych w zakresie udzielonych upoważnień lub wynikających z odrębnych przepisów. Bardzo proszę o odpowiedź, czy kierownik referatu oświaty ma tak szeroki dostęp do wszystkiego co się dzieje w szkole. Moim zdaniem połowa wyżej wymienionych zadań jest niezgodna z prawem.
- W jakich przypadkach nauczycielowi poradni psychologiczno-pedagogicznej przysługuje dodatek za pracę w warunkach uciążliwych?
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel prowadzący rewalidację z dzieckiem z Autyzmem w normie intelektualnej lub Autyzmem z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim.
- Czy dyrektor szkoły zatrudniając pracownika, oprócz dotychczasowych wymogów ma obowiązek sprawdzenia, czy dane zatrudnianej osoby są zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym (RSTPS)
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe
Najbardziej korzystnym modelem niezmiennie pozostaje klasyczna wersja pracowni wyposażonej w serwer oraz komputery stacjonarne. Idealnym rozwiązaniem jest inwestycja w nowy sprzęt renomowanych firm. Jednak co zrobić w sytuacji, kiedy budżet na to nie pozwala?