Dokumentacja dyrektora
Nadzór pedagogiczny
Ewaluacja wewnętrzna
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel klas I-III szkoły podstawowej specjalnej może realizować godziny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych-chodzi o zajęcia rozwijające kreatywność (zajęcia z muzyki)?
Do zajmowania stanowiska nauczyciela szkoły specjalnej jest wymagane posiadanie kwalifikacji do pracy w szkole danego typu oraz kwalifikacji do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi – nauczyciel może zdobyć wszystkie kwalifikacje na studiach wyższych z oligofrenopedagogiki, albo uzupełnić wykształcenie nadające uprawnienia do pracy w szkole podstawowej dodatkowymi kwalifikacjami do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi (§ 15 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575). Skoro dyrektor stwierdził posiadanie przez nauczyciela kwalifikacji do pracy w podstawowej szkole specjalnej, raczej nauczyciel powinien mieć kwalifikacje do prowadzenia zajęć rozwijających kreatywność w zakresie muzyki. Zdobycie wykształcenia w zakresie muzyki dyrektor powinien ustalić na podstawie wpisów w indeksie lub indeksach nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przedmiot podstawy przedsiębiorczości w liceum może być realizowany blokowo i okresowo? Gdzie znajdę informacje o tym, jakie przedmioty w gimnazjum i liceum można realizować blokowo i okresowo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy po likwidacji przedszkola niepublicznego istnieje nadal możliwość kontroli wydatkowanej dotacji? Jeśli tak, to przez kogo i w jakim okresie czasu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przyjąć do klasy trzeciej LO ucznia, który ukończył klasę drugą liceum plastycznego (czteroletnia szkoła artystyczna)? Jeżeli tak, to proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób słuchacz szkoły dla dorosłych w systemie zaocznym może uzupełnić brakujące godziny do 50% frekwencji
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (uczeń słabowidzący) można z subwencji dla niego przeznaczonej zakupić ksero by drukować materiały z większą czcionką? Czy w ramach zajęć rewalidacyjnych może mieć zajęcia wyrównawcze z nauczycielami ze szkoły? Czy stawkę za godzinę dla tych nauczycieli dyrektor może dowolnie ustalić (są zatrudnieni z kodeksu pracy nie z karty nauczyciela)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe
Najbardziej korzystnym modelem niezmiennie pozostaje klasyczna wersja pracowni wyposażonej w serwer oraz komputery stacjonarne. Idealnym rozwiązaniem jest inwestycja w nowy sprzęt renomowanych firm. Jednak co zrobić w sytuacji, kiedy budżet na to nie pozwala?